Resedagbok del 1

Lördag 20 september:

Åkte hemifrån Pershagen vid 10.30 med farfar Anders som körde oss till Arlanda.
Checkade in och tog oss genom säkerhetskontrollen snabbt och smidigt. Flyget gick från terminal 2, vilket var skönt då det innebar mkt mindre köande än vad vi brukar råka ut för.
Lunch intogs på en restaurang på flygplatsen innan det var dags att kliva på planet. Båda barnen somnade ganska omgående och sov ca 2 timmar. Resten av flygningen var det glada och nöjda, läste lite böcker, ritade och kikade på folk runt omkring.
Landade i Malaga ca 20 minuter före utsatt tid. Men denna tidsvinst åt snabbt upp då vi fick vänta LÄNGE på bagaget. Men tillslut kunde vi gå ut till farmor Bicke som väntade utanför.

Efter hemfärd till lägenheten så blev det GI lasange till middag och sedan sänggång för barnen då klockan blivit ca 20.30.
Vi andra satt en stund på balkongen med varsitt glas vin och pratade lite.

Söndag 21 september:          ca 27 grader, lite slöjmoln

Bicke, Anna och barnen gick ner på stranden på förmiddagen. Vi grävde, gjorde sandslott, gungade och badade fötterna.
Henrik stannade kvar uppe och jobbade lite. Sedan anslöt han för ett dopp i poolen innan lunch.
Efter Ellens siesta tog vi en promenad till hamnen. Där fann Viktor ett ställe med hoppborg och luftslottshinderbana, vilket var superkul. Vi blev kvar där en lång stund, vilket gjorde Ellen ganska arg då hon var för liten för att få leka där.
Hemma igen blev det en tidig middag på balkongen. Henrik jobbade ett tag till och när barnen somnat åt vi ost och päron samt spelade lite kort.

Måndag 22 september:          25 grader och sol. På em lite moln och några regnstänk.

Ägnade förmiddagen åt att handla. Först på Carrefour där det bland annat köptes en ny bilkudde till Viktor. Sedann vidare till Lidl där diverse basvaror inhandlades.
När vi kom tillbaka hem så var det dags för Ellen att sova. Henrik passade då på att jobba medan vi andra gick ner till poolen och badade.
Det mulnade på mer och mer så efter lite kaffe på balkongen tog vi en tur på strandpromenaden bort mot Calle Bulto.
Middag och vattning av balkonglådorna på kvällen. Sedan avkoppling i form av böcker och korsord för att utom H som jobbade större delen av kvällen.

Tisdag 23 september:          22 grader och regn

Vaknade vid 8.30 till en grå och regnig dag. Tillbringade fm hemma, läste böcker kikade på "Pippi" och "Elias". H jobbade lite (egen firma... ).
Efter lunch och Ellen siesta tog vi bilen till Decathlon och Ikea.
Decathlon är ett gigantiskt stort sportvaruhus i utkanten av Malaga. De har allt mellan himmel och jord och man kan göra riktiga fynd. Denna gång inhandlades fleecetröjor, träningskläder och fotbollskor mm. Allt till mycket bra priser!
På Ikea blev det fika med kanelbulle och lite små shopping. I butiken utanför köptes kaviar, köttbullar och sill.
Hemma igen vid 19-tiden och det blev en middag bestående av div rester på balkongen.
Lite senare kikade Anna & Bicke på "Främmande fågel" på tv:n.