Resedagbok del 5 (sista för denna gång...)

Fredag 3 oktober:          26 grader och sol

Eftersom det är lite skuggigt i poolen på förmiddagen så lämnade vi bara våra saker där och gick istället ner till stranden och lekte på lekplatsen en stund.

Det var ganska varmt så efter en stund gick vi upp och sköljde av oss all sand.
Sen spelade vi lite fotboll innan det var dags för ett svalkande dopp i poolen.

Sedan lekte Viktor och Nino resten av dagen.
De var nog mest i poolen men även runt omkring fanns massa skoj att hitta på!

Efter middagen promenade vi bort till mingolfbanan. Viktor tycker att det är jättekul att spela, han har knappt tid att vänta på att vi andra ska slå också, utan vill gärna gå vidare till nästa bana direkt.

På minigolfstället finns det även diverse åkattraktioner för barn. Vilket naturligtvis måste testas :)

Efter alla dessa roligheter tog vi en promenad bort mot hamnen. Kikade i lite affärer och bara njöt av värmen och den sista kvällen här.

Lördag 4 oktober:          23 grader, soldis och blåst.

Sista morgonen här. Njöt av frukost i solskenet, men det är tur att det finns glas på balkongen för det blåste friskt utanför.

Efter frukost packade vi ner det mesta och dammsög lägenheten.
Sen gick vi ner till poolen en stund men där var det ganska så blåsigt, man blev inte direkt sugen på att doppa sig.
Det blev istället en sväng till lekparken istället tillsammans med Nino, Nannie och deras mamma Martina.

Innan vi gick upp igen stannade vi och kikade på sandskulpturerna. Det är häftigt vad de lyckas bygga!

Efter ett sista dopp  i poolen så var det dags för lunch, liten sovstund för Ellen och packning och städning för oss andra.
Vid 16 tiden var det dags att bege sig till flygplatsen. Ninos pappa skjutsade oss dit, vilket var perfekt eftersom de också har barnstolar i sin bil.

Planet var tyvärr ca 1,5 timme sent så vi landade inte på Arlanda förrän strax efter midnatt.
(Vi hade nån ide om att det skulle vara så bra att flyga på kvällen eftersom åtminstone Ellen borde sova. Riktigt så blev det inte! Hon kunde inte koppla av utan skulle göra allt annat än vila. Till slut somnade hon, men då var det bara en halvtimme kvar till landning...)
Så idag var barnen lite trötta och sov båda två till 11.45!!!

Det var det, två veckor går snabbt! Och vi börjar redan fundera på när vi ska åka dit igen...