Resedagbok del 2

Onsdag 24 september:          23 grader, soligt, lite moln

På förmiddagen blev det promenad och dopp i poolen. Skönt och svalkande, nästan på gränsen till lite kyligt då det var lite moln framför solen.
Efter lunch (chorizosallad till de stora och pannkaka till de små) och Ellens vila var molnen lite färre så vi bestämde oss för att gå ner på stranden.
Väl där blev det bad, det var 22 grader i vattnet. Viktor testade sin nya "surfbräda". Ellen ville inte bada utan satte sig i strandkanten och gjorde sandkakor.

Vid 17-tiden gick vi upp, duschade och tog en kopp kaffe på balkongen. Därefter promenad till hamnen och en asiatisk bufferestaurang. Mycket god mat!
Mätta och belåtna promenerade vi hem via hamnen. Barnen somnade snabbt och vi andra spelade lite "plump" innan vi också kröp ner mellan lakanen.

Torsdag 25 september:          21 grader, molnig förmiddag och sol på eftermiddagen

Molnig morgon med lite regnstänk.
Anna, Bicke och barnen åkte till ett köpcenter utanför Fuengirola. Kikade runt lite på kläder och annat men handlade inte speciellt mycket. Lunch och lite mathandling på Lidl där och sedan åkte vi hemåt igen.
På eftermiddagen var vi vid poolen. Ellen vill inte bada längre! Kanske hon tycker att det är för kallt... Hon som ville vara i hela tiden de första dagarna här... Henrik gick upp och fixade kaffe som han kom ner med, mysigt!
På kvällen gick Anna och Bicke en promenad utmed strandpromenaden.

Fredag 26 september:          23 grader, moln på förmiddagen, sol på eftermiddagen.

Efter frukost packade Bicke ihop det sista. Ca klockan 10 hördes en hög smäll som fick fönsterrutorna på balkongen att vibrera. Det visade sig senare att det var
två flygplan som sprängt ljudvallen och detta hördes som en kraftig smäll över hela solkusten. Coolt!
Vid 11 tiden var det dags för oss att skjutsa henne till flygplatsen. Det var kö en bra bit på motorvägen och sedan ända fram till flygplatsen, tur att vi var ute i god tid!
När vi kom hem åt vi lunch, sedan tog Ellen och Henrik siesta.
Anna & Viktor gick då ner till poolen och badade. Molnen hade försvunnit och det var soligt varmt och skönt!
H & E anslöt lite senare, men inte heller idag ville Ellen bada. Hon ska bara sitta på kanten och sparka med fötterna i vattnet.
Till middag blev det tacos och sedan gick Anna och Viktor ner och åkte lite sparkcykel på gården.