Extreme Makeover - Dag 8

Dag 8 bestod av mycket arbete i mörker - detta eftersom jag hade elektrikern här och bytte ut hela elcentralen. Bytet gick bra - han var klar vid 15-tiden - och det visade sig vid igångsättningen att det inte fanns några jordfel alls i huset. (Brukar kunna vara problem annars att installera jordfelsbrytare i gamla hus...)
Själv fick jag rätt mycket gjort  - framförallt blev jag av med en rejäl surdeg - att kila och sadla upp väggen in till matrummet. Det tog tid - och det gick åt ca 50 kilar!! Att slänga upp OSB-skivorna gick sedan raskt. Tänk om man hade haft ett hus med reglade och raka väggar istället för plankväggar - då hade man legat på en solstol i Spanien nu...  
Satte dessutom upp de sista gipsskivorna i taket i hallen.
Nu börjar det likna något.

061121_02

Nya elcentralen på plats. Dubbla jordfelsbrytare och automatsäkringar.

061121_01

Väggen in till matrummet färdigkilad och klar för eldragning.

061121_04

Färdigskivad. Satte dit två eldosor mittemot källardörren. Passade på när det ändå fanns två gamla elrör dragna från källaren... Det uppe vet jag inte vad jag ska ha till - men man vet aldrig...

061121_03

Väggen sedd från ytterdörren.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är mycket imponerad av ditt arbete!

Postat av: Anna & barnen

Hej hej!
Åh, det börjar bli riktigt bra! Imorgon kommer vi hem och inspekterar...
Puss puss, vi längtar efter dig!

2006-11-22 @ 15:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback