Extreme Makeover - Dag 6

Då var det Söndag och dagen efter en riktigt häftig spelkväll - två ihopkopplade Xboxar samt en projektor och en TV och några roliga spel. Starköl hade dom med sig oxo så det var lite segt ur sängen...
Farsgubben kom vid 9 - då satte vi igång med taketi hallen. Först drogs det elrör för taklampor och sedan satte vi igång att sätta upp gips. Det är riktigt roligt att sätta gips - det går fort och det bli snyggt på än gång.
Vid tidig eftermiddag blev jag lite trött så jag skickade hem farsan och tog en tupplur. Efter det jobbade jag lite till och lagade sedan en enkel ungkarlsmiddag...

061119_01

Klart för gipsning...

061119_02

Fick såga, hålsåga och stämma lite för att eldosan skulle få plats...

061119_03

...men det blev så här bra till slut. Satte ett extra lamputtag i "mellan-hallen" - kanske kan sätta en spot och lysa upp väggen mittemot källardörren.

061119_04

Så här fint blev det efter gipsning av inre hallen.

061119_05

En enkel ungkarlsmiddag...

Kommentarer
Postat av: Patrik

Du är nog den första "byggjobbaren" jag hört talas om som tycker det är kul att sätta gipstak... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback